Air Kotor Yang Menyebabkan Kulit Kering, Berkedut

Air kotor yang menyebabkan kulit kering, berkedut
Apakah bahan yang paling berbahaya di dunia? Jika anda tinggal di Asia, ia boleh menjadi sejuk itu, segelas air yang anda memegang yang menyegarkan.
Suruhanjaya Bangsa-Bangsa Bersatu tentang pembangunan mapan berkata kotor air bertanggungjawab terhadap lima juta kematian setiap tahun. Ia menambah bahawa air yang tercemar akaun kira-kira 80 hingga 90 peratus daripada semua penyakit dan lebih daripada satu pertiga daripada kematian di negara-negara membangun.
“Bahan cemar Mikrobiologi dan kimia boleh masukkan bekalan air. Ini boleh disebabkan oleh aktiviti manusia atau boleh didapati dalam alam semula jadi. Sebagai contoh, bahan kimia boleh memindahkan dari tapak pelupusan dan contaminate sumber air minuman,”menurut yang kami perlindungan agensi alam sekitar (EPA).
“Sisa haiwan dan racun makhluk perosak boleh dibawa ke tasik dan Sungai oleh air larian hujan. Sisa manusia boleh disalurkan ke air yang akhirnya mengalir ke badan-badan air yang digunakan untuk air minuman. Bakteria coliform dari sisa manusia dan haiwan boleh ditemui dalam air minuman jika air tidak dirawat atau disucihama,”Tambah EPA.
Memburukkan masalah ini ialah kehadiran kebocoran dan sambungan yang menyalahi undang-undang yang memberikan kesan kepada bekalan air kami. Kajian Bank Pembangunan Asia (ADB) yang menunjukkan bahawa kira-kira 35 peratus atau satu pertiga daripada bekalan air bandar Asia yang hilang atau dicuri kerana paip-paip yang rosak dan sambungan yang menyalahi undang-undang.
ADB berkata bahawa hanya 17 peratus daripada faucets awam kemudahan dan hanya 60 peratus daripada isi rumah, komersial dan perindustrian meter akan berfungsi dengan betul. Ini menjadikan pengguna mudah sasaran taun, kepialu, hepatitis dan lain-lain penyakit yang ditanggung-air.
Kerana masalah-masalah yang berkaitan dengan air paip, kebanyakan orang membeli botol air atas sebab-sebab kesihatan dan Keselamatan. Malangnya, yang boleh mengambil mereka dari dalam kuali ke dalam api, terutama jika mereka beli air botol hadiah ikhlas dari Stesen-stesen refilling yang dipersoalkan.
Tidak seperti pengeluar botol air yang dijangka untuk lulus piawaian tegar dan mengikut amalan pengilangan baik yang ditetapkan oleh kerajaan, isian Stesen di Asia sering tidak mematuhi piawaian-piawaian dan beberapa juga beroperasi tanpa lesen. Sejak mereka semata-mata mengisi botol yang kosong, Berapa pasti Adakah anda bahawa air yang anda terima daripada mereka yang selamat?
Satu lagi perkara yang perlu dipertimbangkan adalah lokasi mereka. Manakala kod kebersihan tempatan dengan jelas menyatakan bahawa isian Stesen harus meter dari sumber-sumber pencemaran, banjir dan lain-lain bahan cemar yang boleh didapati, beberapa akan ditempatkan di bangunan-bangunan lama yang kotor dan di kawasan yang sangat tercemar.
Ini adalah memandangkan sedih yang yang bersih air adalah penting untuk kesihatan dan kesejahteraan kami. Selain daripada menghilangkan toksin dari badan, air menghalang dehidrasi dan membuat anda kelihatan dan berasa lebih baik. Tanpa air yang cukup, kulit kita akan menderita sangat kerana sel-sel badan memerlukan air untuk berfungsi dengan betul.
“Jika anda tidak menggantikan anda kehilangan kelembapan, kulit anda tidak boleh diganti dan akan sangat kering. Apabila sel-sel kulit yang kering, mereka retak, Kupas, dan bertukar warna. Kulit kering juga boleh menjadi gatal dan menyakitkan, serta hodoh. Losyen dan krim adalah seperti meletakkan band-aid yang dipotong. Ia boleh membantu masalah dalam jangka pendek, tetapi penyembuhan yang sebenar datang dari dalam. Untuk betul hydrate kulit anda, anda perlu minum banyak air,”kata NaturalYou.com.
Untuk memastikan anda mendapat air selamat, Henry Hidell, Presiden dan pengasas Hidell-Eyster teknikal Services Inc., dinasihatkan pengguna untuk membeli air botol hadiah ikhlas sahaja dari sumber yang boleh dipercayai. Pastikan anda minum sekurang-kurangnya 8 gelas air setiap hari untuk kulit yang sihat, kedut-, lebih jika anda aktif. Anda juga boleh mengelakkan kedutan dengan menggunakan Dermaxin. Krim ini berkuasa menembusi kulit dengan pantas untuk mengurangkan kedutan dan mengembalikan Kecantikan anda muda.

Kredit : Jeryy's Journal 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...