Kebaikan Minum Air RO

Kebaikan Minum Air RO

Saya inginkan berkongsikan beberapa fakta berkenaan dengan Air Reverse Osmosis.
Air Reverse Osmosis (RO) merupakan satu jenis air minuman yangmengandungi kandungan oksigen yang lebih tinggi dan molekul yang lebih kecil jika dibandingkan dengan air masak (Matrix Valley Holding, 2002).      
         
Air yang mengandungi oksigen yang lebih banyak adalah penting untuk manusia. Ini adalah kerana kandungan oksigen di dalam air yang diserap melalui system pencernaan akan memberikan oksigen yang lebih kepada badan untuk meningkatkan metabolisme dalam badan kita. Dengan air yang beroksigen, tahap penyerapan vitamin, mineral dan nutrisi lainnya dalam badan akan menjadi lebih baik. Oksigen dalam air juga dapat membantu kita meningkatkan fungsi otak sehingga boleh berfikir secara terbuka dan waspada (Matrix Valley Holding, 2002).


Beberapa penelitian termasuk yang dilakukan oleh Alonso (1992) yang melibatkan atlit-atlit, menunjukkan bahawa dengan meminum air beroksigen akan meningkatkan kadar oksigen di dalam badan dan terus meningkatkan prestasi pencapaian seorang atlit serta memendekkan masa yang diambil untuk pulih dari keletihan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...